Pachtloket

Advies

Voor welk soort advies kan u terecht bij het Pachtloket? Waar kunnen wij u bij helpen? U leest het hier.

Leeg

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Op welke manier geeft het Pachtloket advies?

Het Pachtloket werkt zowel via telefoon, per mail als op afspraak, zoals u het wenst. Hebt u een korte eenvoudige pachtvraag, en vindt u die niet terug op de pagina Veelgestelde vragen? Dan kan u eenvoudig bellen of mailen. Onze juristen staan u dan meteen te woord.

Hebt u een specifieke vraag over uw situatie of gaat het om een complex dossier? Dan is een afspraak op kantoor of bij u thuis de beste oplossing.

Op welke manier u ons ook contacteert, ons tarief blijft altijd gelijk: 75 EUR per uur, excl. BTW. Via dit formulier kan u nu meteen uw vraag stellen.

Hoe snel mag ik antwoord verwachten?

Onze juristen zijn telefonisch bereikbaar tijdens de kantooruren. Krijgt u ze toch niet te pakken omdat de lijnen bezet zijn, dan laat u een boodschap na en bellen ze u binnen de 24 uur terug.

Uitgebreidere adviezen per mail of per brief, krijgt u binnen de vijf dagen in uw digitale of gewone postbus. U kan meteen uw vraag stellen door dit formulier in te vullen.

Afspraken bij u of bij ons op kantoor, worden in onderling overleg gemaakt.

Wat kost een advies bij het Pachtloket?

Neem eerst en vooral een kijkje op de pagina Veelgestelde vragen. Misschien vindt u daar het antwoord al gratis.

Hebt u toch een specifieke vraag of een concrete situatie die u aan onze juristen wil voorleggen? Dan werken wij aan een standaard uurtarief van 75 EUR per uur, excl. BTW. U kan meteen uw vraag stellen via het invulformulier op deze site.

Of u nu belt, mailt of langskomt, wij rekenen altijd hetzelfde eenvormige tarief aan.

Bent u notaris, vastgoedmakelaar of werkt u voor een financiële instelling? Wij hebben ook verschillende abonnementsformules. Vraag ernaar!

Krijg ik het advies altijd schriftelijk toegestuurd?

Dat hangt ervan af. Heeft u een vraag die we eenvoudig aan de telefoon kunnen beantwoorden of hebben we bijkomende informatie nodig om uw vraag te kunnen beantwoorden? Dan schrijven we geen volledig advies maar overleggen we telefonisch. Op die manier zijn de kosten voor u ook beperkt.

Voor complexere adviezen krijgt u altijd een schriftelijk antwoord, per e-mail of per brief.

Voor welk soort advies kan ik terecht bij het Pachtloket?

Onze juristen beantwoorden vragen:

  • over het in gebruik nemen of geven van landbouwgrond
  • over bestaande pachtovereenkomsten
  • over aan- en verkoop van landbouwgronden
  • over het in erfpacht geven van landbouwgronden
  • over erfpachtcontracten
  • en over nog veel meer pacht- en verpachtvragen
Voor wie is het Pachtloket interessant?

Voor iedereen die pachtvragen heeft. Of u nu particulier, landbouwer, investeerder, overheid, notaris, advocaat, financiële instelling, boekhouder of accountant bent. Iedereen die vragen heeft over pachten en verpachten, is bij het Pachtloket aan het juiste adres.

Kan het Pachtloket ook bemiddelen in een pachtgeschil?

Inderdaad, onze juristen kunnen ook optreden als neutraal bemiddelaar in een pachtconflict. Of gewoon duiding brengen wanneer een pachtsituatie onduidelijk is.